Análise do comportamento dos consumidores de feiras livres na microrregião de Formiga (MG)
DOI:
https://doi.org/10.18406/2316-1817v8n42016870Abstract
O objetivo do trabalho é compreender quais fatores são capazes de influenciar os consumidores em suas decisões de compra nas feiras livres. Nesse sentido, a unidade de observação da pesquisa foram as feiras livres dos municípios da microrregião de Formiga, estado de Minas Gerias, e a unidade de análise foram os consumidores dessas feiras livres. Os resultados apontaram para características comportamentais marcadas por variáveis que valorizam a qualidade de vida, economia de tempo, dinheiro e valores sociais como o convívio social influenciando a conduta de consumo. Em sua maioria, os consumidores são famílias de baixa e, média renda.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Notice
All of the Revista Agrogeoambiental’s articles and reviews are free to access immediately after its publication.
When submitting a paper to Revista Agrogeoambiental, the authors accept the following copyright policies:
- Authors maintain the copyrights and grant the journal the right of first publication. The paper is licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows the sharing of the work as long as it acknowledges the author and the initial publication in this journal.
- Authors are free and encouraged to store their work elsewhere, for instance in institutional repositories or websites such as academia.edu to increase circulation.
- Authors assume their authorship and are responsible for the originality and opinions in their papers.
- After the article acceptance and publishing by Revista Agrogeoambiental, the authors allow the editor to publicize the work in other medias.
- Moral rights are granted to the authors.