Carne Suína: à luz da ciência o que faz mal é o mito
DOI:
https://doi.org/10.18406/2316-1817v1n12009232Abstract
A carne suína é a fonte de proteína animal mais consumida no mundo. No entanto, em muitos países e em especial no Brasil o consumo é muito baixo, limitando o crescimento do setor produtivo. Com este trabalho, buscamos uma explicação para entender a resistência da população ao consumo da carne suína. Fizemos um levantamento de informações que pudessem comprovar as características saudáveis da carne suína e caracterizar a existência de mitos relacionados ao seu consumo. Relacionamos os fatos com as representações sociais, teorias de construção de conhecimentos e conceitos de mitologia. Foi realizada uma pesquisa visando identificar a postura dos médicos com relação a prescrição de dietas envolvendo a carne suína na microrregião de Inconfidentes-MG.Downloads
Published
2009-04-01
How to Cite
Ortigara, C. (2009). Carne Suína: à luz da ciência o que faz mal é o mito. Revista Agrogeoambiental, 1(1). https://doi.org/10.18406/2316-1817v1n12009232
Issue
Section
Artigo Científico
License
Copyright (c) 2017 Revista Agrogeoambiental
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Notice
All of the Revista Agrogeoambiental’s articles and reviews are free to access immediately after its publication.
When submitting a paper to Revista Agrogeoambiental, the authors accept the following copyright policies:
- Authors maintain the copyrights and grant the journal the right of first publication. The paper is licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows the sharing of the work as long as it acknowledges the author and the initial publication in this journal.
- Authors are free and encouraged to store their work elsewhere, for instance in institutional repositories or websites such as academia.edu to increase circulation.
- Authors assume their authorship and are responsible for the originality and opinions in their papers.
- After the article acceptance and publishing by Revista Agrogeoambiental, the authors allow the editor to publicize the work in other medias.
- Moral rights are granted to the authors.